google.com, pub-2673683196913746, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Blog

Wereldreisverslag #3

Het is alweer een tijdje geleden en dat betekend dat het tijd is voor wereldreisverslag #3. Er is weer veel gebeurd en ondertussen zit ik al een tijdje niet meer in Chili, maar ben ik naar Bolivia gegaan. Maar we gaan uiteraard eerst terug naar Chili en wat ik daar allemaal heb gedaan. Wil je het vorige wereldreis verslag eerst nog een keer lezen, dan kan dat hier. Zo niet, dan kun is het tijd voor wereldreisverslag #3. Van het zuiden van Chili naar het prachtige Bolivia.

Dwars door Chili

Na het lopen van de O trek was het tijd om verder te reizen door Chili. Omdat Chili 1 van de duurste landen in Zuid-Amerika is plus omdat ik niet heel veel plekken erg bijzonder vind, heb ik besloten redelijk snel door te reizen. Helaas is dit land nogal langgerekt en dat betekend veel kilometers maken. Te beginnen met een vlucht van Puerto Natales naar Puerto Montt. Hier is niet super veel te doen en dus neem ik een paar uur later mijn eerste nachtbus. De bus beviel echt heel goed en aan het begin van de ochtend kom ik aan in Santiago. Hier voel ik mij helaas niet echt veilig. De sfeer op straat bevalt mij niet en als ik even mijn telefoon wil checken roept een vrouw meteen dat je geen telefoons op straat moet laten zien.

Om je reis aangenamer te maken heb ik een aantal links voor je verzameld die je kunt gebruiken bij het boeken van je reis. Wat dacht je bijvoorbeeld van je vliegticket of busticket? Ook kan het fijn zijn om je overnachting al te boeken. Dat kan via Booking, Agoda of Hostelworld. Wil je een auto huren, dan raad ik dat aan bij SunnyCars te doen.

Gelukkig blijf ik maar 1 nachtje in Santiago en kan reis ik dan verder naar het noorden. Een vlucht was nogal aan de prijs en bussen zijn beter voor het milieu. Oftewel ik neem de nachtbus die er 23! uur over doet. Vooraf zag ik er erg tegenop, maar het viel echt reuze mee! Ik kom aan in Calama en moet dan nog anderhalf uur met een andere bus naar San Pedro de Atacama. Midden in de woestijn en dus is het mij hier een partijtje heet! Ruim boven de 30 graden. In San Pedro rust ik vooral uit, maar doe ik daarnaast ook 2 tours. Die naar de Valle de la Luna en naar Geysers del Tatio. Beide echt prachtig om te zien.

Uyuni tour

Yes, het is tijd voor het volgende avontuur. 1 van de dingen die hoog op mijn bucketlist stonden was een bezoek aan de zoutvlaktes van Bolivia. Ik kies ervoor om een 3 daagse tour te nemen die vanaf San Pedro vertrekt en eindigt in Uyuni. Heb ik meteen vervoer naar Bolivia. De tour was echt geweldig. Ik doe nog wel wat uitgebreider verslag, maar ja het was prachtig. We hadden ook een onwijs leuke groep en we zagen echt hele mooie dingen.

Om je reis daarnaast aangenamer te maken vind je op deze en op deze plek twee aanbieders van tours die ik regelmatig gebruik. Als laatste zorg ik er meestal voor dat ik een e-sim regel. Super handig om toch online te blijven. (Bij een aankoop via de links ontvang ik een kleine commissie).

Op de laatste dag werden we afgezet in Uyuni. Hier ben ik met 2 meiden de middag nog wat op pad geweest om andere andere bustickets te regelen en wat te eten. Daarna hebben we onze tijd doorgebracht in de office van de tourorganisatie. Mijn bus vertrok pas om 22 uur namelijk. Wel hadden we hier nog een aparte situatie. Het meisje van de office vroeg of het oké was als ze even een paar minuten iets ging halen. Ja joh prima. Deze paar minuten werden meer dan een uur en onder tussen kwamen er mensen om informatie over tours vragen… Uhhh handig. Op een gegeven moment moesten we bijna weg en waren we al oplossingen aan het bedenken, maar toen kwam ze gelukkig binnen… Apart!

Relaxen in Sucre

Vanaf Uyuni nam ik dus de nachtbus en vertrok ik richting Sucre. Vrijwel iedereen ging meteen vanaf Uyuni naar La Paz, maar ik hoorde dat Sucre een leuke stad was om een paar dagen heen te gaan. De bus was helaas niet al te best en de wegen hielpen ook niet echt mee. Oftewel ik heb echt amper geslapen. Jammer, maar je weet van te voren dat dat kan gebeuren. In Sucre bleef ik 2 dagen en dat was ook wel genoeg om alles te zien. Het was inderdaad een leuk stadje met allemaal koloniale gebouwen. Daarnaast waren de mensen echt heel vriendelijk.

Na Sucre nam ik weer een nachtbus. Dit keer richting La Paz. Dit is alleen niet meer voor wereldreisverslag #3, maar zie je binnenkort verschijnen in nummer 4.

Wil je mijn verslagen lezen over mijn wereldreis? Neem dan hier een kijkje:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit sed.